Intensivkurs

INTENSIVKURS (Personbil B)

För att kunna påbörja intensivkursen hos oss bör eleven utföra en testlektion så tidigt som möjligt. Under testlektionen kontrollerar vi att eleven har grundläggande behörighet dvs behärskar momenten 2-5 som handlar om fordonshantering/manövrering (klicka här för mer info om momenten 2-5). Först efter godkänd fordonshantering/manövrering kan man påbörja sin intensivkurs som oftast innebär att man kör varje eller varannan dag varvat med intensiv fokus på teorin. Kursen riktar sig främst till de som har en del förkunskaper samt möjlighet att mängdträna privat, detta är dock inget krav om man är redo att kompensera upp med hög motivation och snabb inlärningsförmåga. Under högsäsong bör testlektionen utföras minst 2-3 månader före intensivkursens start. Detta för att eventuellt hinna komplettera med grundläggande behörigheter men även för att kunna planera in riskettan och halkkörning. Hur många lektioner som behövs är högst individuellt och om man har bokat för många lektioner så kan dessa givetvis avbokas helt kostnadsfritt förutsatt att man avbokar senast 13.00 vardagen före den inbokade tiden.

Rekommenderat är 15-paket med teori men fler lektioner kan behövas.

Pris: Klicka här för aktuell prislista.